Communicatie naar en met docenten

Een praktische opdracht die ik vanuit Kennisland heb gekregen is het schrijven van een stuk over de communicatie met docenten. Omdat Kennisland nog meer projecten binnen het onderwijs zal gaan uitvoeren, was het aan mij de taak om te onderzoeken hoe docenten het beste benaderd kunnen worden. Ik ga daar een artikel over schrijven en dit aan de KL-ers rondsturen.

De eerste fase is deskresearch. Wat is er al bekend en welke onderzoeken zijn er al gedaan. Ook heb ik geobserveerd op verschillende scholen, waar we workshops gegeven hebben, hoe de communicatie met docenten onderling was. Voor vandaag had ik afgesproken met mijn stagebegeleider om een eerste opzet te laten zien van de opbouw van het artikel.

Ik kende het verschil eigenlijk helemaal niet tussen een opzetje en het daadwerkelijk schrijven. Ik had namelijk al een heleboel uitgeschreven. MIjn stagebegeleider heeft toen laten zien hoe je een artikel het beste kunt opbouwen. Erg handig, want hier had ik nog nooit over nagedacht! Ik ben altijd maar gewoon gaan schrijven en herschrijven, en nogmaals herschrijven, net zo lang tot ik de samenhang goed vond en het een geheel was. Maar de ‘nieuwe’ manier is veel handiger. Dan heb je een houvast. Dit hou ik zeker wel in mijn achterhoofd, wanneer ik weer een groot stuk ga schrijven.

Voor het stuk heb ik met een docent uit Beverwijk gesproken. Hij kon mij heel veel vertellen. Echt heel veel nuttige informatie. Ook heb ik gesproken met een Ambulant medewerker uit de regio Midden- en Zuid-Limburg. Hij kon mij veel vertellen over online communicatie.

Ik ben benieuwd hoe het artikel ontvangen wordt. Al moet ik het eerst nog afronden…Misschien is het handig om me daar eerst mee bezig te houden!

Facebooktwitter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.